************************************************************************************************************************************************************************** قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى‏ شاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدى‏ سَبِیلًا". اسراء، آیه ۸۴
logo

کدستان

خیلی خوش آمدید

روش خرید

با پرداخت 6000 تومان از طریق پرداخت آنلاین روبرو می توانید به صفحه دانلود پرسشنامه وارد شوید و هر پرسشنامه ای را که می خواهید دانلود کنید

استفاده کنید F, Ctrl برای پیدا کردن اسم پرسشنامه ها از فشار همزمان کلیدهای

لیست پرسشنامه ها

پرسشنامه کمالگرائی هیل

پرسشنامه خود دلسوزی SCS-LF

پرسشنامه احساس تنهائی دهشیری

پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی (TAI)

پرسشنامه پاسخ های مقابله ای (CRI)

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

پرسشنامه باورهای وسواسی 44 سوالی(OBQ)

پرسشنامه اعتیاد به اینترنت(IAT)

پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS)

پرسشنامه هراس اجتماعی کانور (SPI)

پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید (RAAS)

مقیاس پذیرش اجتماعی مارلو- کراون

پرسشنامه وسواس فکری – عملی مادزلی (MOCI)

پرسشنامه استفاده آسیب زا از تلفن همراه

SpannFischer Codependency Scale پرسشنامه هم وابستگی اسپن- فیشر

پرسشنامه سنجش حسادت با تکیه بر متون اسلامی( دارای روائی و پایائی)

پرسشنامه شخصیتی گری- ویلسون با فرمتword

مقیاس زندگی ارزشمند ویلسون 2004 (دارای منبع معتبر)

پرسشنامه اعتماد اجتماعی

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت

مقیاس درجه بندی اضطراب هامیلتون

پرسشنامه قدرت ریسک

پرسشنامه هوش معنوی

پرسشنامه منبع کنترل راتر (فاقد روائی و پایائی)

پرسشنامه نا امیدی کودکان

پرسشنامه نگرش نسبت به خلاقیت

پرسشنامه رضایت شغلی

پرسشنامه سنجش خلاقیت

پرسشنامه خود پنداره هارتر

پرسشنامه تصویر بدنی (فاقد روائی و پایائی)

پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ

فرم طرح درس به صورت word

پرسشنامه سبکهای عاطفی

پرسشنامه سنجش عواطف و تجارب آکسفورد O-LIFE

پرسشنامه استرس در دانش آموزان37سوالی و دو مولفه استرسورهای تحصیلی و غیر تحصیلی

پرسشنامه DASS استرس و افسردگی و اضطراب

مقیاس سبکهای دلبستگی بزرگسال AAI

پرسشنامه تجدید نظر شده حل مساله اجتماعیSPSI-R

پرسشنامه قلدری ایلی نویز 18 سوالی

پرسشنامه رویکردهای مطالعه

پرسشنامه مسئولیت چند بعدی با نگاه بر اسلام

پرسشنامه خود اثرمندی کودکان

آزمون حافظه فعال دانیمن و کارپنتر(1980)

پرسشنامه شوخ طبعی(SHQ)

مقیاس اصلاح شده فراشناخت نوجوانان

پرسشنامه 5عاملی شخصیت نئو(NEO)

پرسشنامه ارزشهای ادواری شوارتز

پرسشنمامه سرمایه روانشناختی لوتانز

پرسشنامه نگرش نسبت به اعتیاد(نظری)

پرسشنامه وسواس مرگ عبدالخالق 14سوالی(3مولفه)

پرسشنامه گرایشهای اجتماعی مطلوب کارلو 25سوالی و سه مولفه

مقیاس نگرش نسبت به مسئولیت RAS-26سوالی-3مولفه

مقیاس مقابله با موقعیت های استرس زا ( پارکر و ادلر)

مقیاس فعال سازی رفتاری برای افسردگیBADS

پرسشنامه عاطفه مثبت و منفیPANAS

پرسشنامه فشارزاهای روانی دانشجویان APN-SSI

پرسشنامه سنجش خود راهبری یادگیری دانش آموزان فیشر

پرسشنامه تحریف واقعیت ARDI

پرسشنامه سبک زندگی مبتنی بر خودکارآمدی وزن (نویدیان)

پرسشنامه درجه بندی اختلال سلوک در کودکان(5مولفه)

پرسشنامه اضطراب اجتماعی نوجوانانSASA

پرسشنامه نگرش نسبت به سیگار کشیدن(شور و همکاران)

پرسشنامه اضطراب آشکار کودکان RCMAS

پرسشنامه تنهائی اجتماعی و عاطفیSELSA

پرسشنامه کیفیت زندگی(4مولفه(WHOQOL-BREF

مقیاس جدید کمال گرائی

پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ

پرسشنامه راهبردهای فراشناختی و شناختی(انگلیسی)

پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز

مقیاس بخشودگی بین فردی (مک کالوف)

مقیاس سبکهای زبان آموزی(فقط روائی و پایائی)

مقیاس سنجش رشد اعتقادی دانش آموزان SBD

مقیاس سنجش تحریف واقعیتARDI

مقیاس بازخورد نسبت به بیماریIAS فرم ایرانی)

مقیاس سرسختی روانشناختی AHI

پرسشنامه تیپ شخصیتی D

مقیاس اضطراب مرگ تمپلر DAS

پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا نسخه فارسی

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو

پرسشنامه کیفیت زندگیWHOQOL-BREF

پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSL-4 (بدون روائی و پایائی)

پرسشنامه شکستهای شناختی شغلیCFQ

پرسشنامه ناتوانی ناشی از سردرد جاکوبسون و همکاران

پرسشنامه سبکهای هویت (برزونسکی)

پرسشنامه رغبت سنج ازدواج(دکتر حیدری)

پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن در دوره متوسطه

پرسشنامه خلق و احساسMFQ آنگلود و همکاران(34سوالی)

پرسشنامه حس انسجام در دانشجویان آنتونووسکی29سوالی (روائی و پایائی)

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون(MCMI-II)

پرسشنامه جو ایمنی(نسخه نوری)

پرسشنامه رفتار ورزشی دانشجویانBREQ-2 مارکلند و توبین

پرسشنامه وسواس اجباری (مقیاس فارسی)

پرسشنامه تعلل ورزی تحصیلی(سواری)

پرسشنامه افسردگی کودکان تیشر و لانگ(بدون روائی و پایائی)

پرسشنامه فراشناخت ارزیابی از بدشکلی بدن

پرسشنامه ارتباط با مدرسه(نسخه دکتر پناغی(SCQ

پرسشنامه مقابله با موقعیتهای استرس زا

پرسشنامه نظم جوئی شناختی هیجانCERQ

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجانCERQ

پرسشنامه احساس غربت(آرچر و همکاران)

پرسشنامه شخصیت مرزی

پرسشنامه اختلال پس از ضربه می سی سی پی

پرسشنامه بخشودگی بین فردی(نسخه دکتر احتشام زاده)

پرسشنامه باورهای خودکارامدی ریاضیMSES-R

پرسشنامه سبکهای هویت برزونسکی

پرسشنامه نشانگان استرس

لکه های رورشاخ

کارتهای رورشاخ

پرسشنامه mmpi فرم کوتاه

پرسشنامه استرس هالمس(هلمز)

پرسشنامه مثلث شناختی

پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر

پرسشنامه نظریه ذهن

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت

پرسشنامه شکل گیری مفهوم ویگوتسکی

پرسشنامه شخصیتی آیزنک (بزرگسال)

پرسشنامه شخصیتی آیزنک

پرسشنامه پاییندی مذهبی

پرسشنامه اضطراب کتل

پرسشنامه اضطراب امتحان فریدبن(فرم فارسی)

مقیاس اضطراب اجتماعی اندام

پرسشنامه شخصیت اسنایدر

مقیاس امید اسنایدر

پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز 100سوالی

پرسشنامه همدلی دیویس

پرسشنامه SCL-90

پرسشنامه وسواس پادوا39سوالی(9مولفه)

مقیاس زناشوئی انریچ

پکیج پرسشنامه های انگلیسی

(دانلود رایگان نرم افزار مدیریت بیش فعالی(مخصوص پزشکان

دانلود رایگان نرم افزار تعبیر خواب کامل

نرم افزار تست هوش ریون کودکان 36 سوالی رنگی

نرم افزار ویژه اختلال در دیکته نویسی

برای خرید نرم افزارهای زیر پس از دانلود از طریق «پرداخت آنلاین» در بالای سایت اقدام کنید و یا از طریق «خرید از طریق کارت» موجود بر صفحه نرم افزار اقدام کنید

(مخصوص روانشناسان و روانپزشکان) MMPI دانلود نرم افزار

(مخصوص روانشناسان و روانپزشکان) SCL-90 دانلود نرم افزار

دانلود نرم افزار هوش های چندگانه گاردنر: ویژه مشاوران و روانشناسان

دانلود نرم افزار هوش زمینه ای پنتاگون

روش خرید

برای تهیه پاورپوینت ها از پرداخت آنلاین بالا اقدام کنید

لیست پاورپویینت ها

مدیریت و برنامه ریزی برای کودکان

رشد و تربیت اجتماعی فرزندان

پر بار سازی مغز از طریق تحریک محیطی

مهارتهای تحصیلی برای دانش آموزان

کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش

رشد نوجوانی و جوانی

روشهای تحقیق آزمایشی و طرح های مربوط به آن

با انتخاب گزینه های مختلف منو نسبت به پرداخت اینترنتی هزینه نرم افزارها اقدام کنید

ابزار ساخت کد منو های دارای تب آیا توانائی تفکر در تونائی صمیمت نقش دارد؟ - سایت اختصاصی دکتر جواد عینی پور
X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری


آیا توانائی تفکر در تونائی صمیمت نقش دارد؟

چهارشنبه 26 فروردین 1394

صحبت از مراحل رشد پیاژه در کلاس دانشجویان دبیری فیزیک دانشگاه بنت الهدی صدر رشت بود. این دانشجویان مباحث را خوب دنبال می کنند و من از این بابت خوشحالم.  تا اینکه رسید به مرحله عملیات صوری و بعد از جمع بندی این بحث، آنرا به مرحله هویت یابی و صمیمت اریکسون ارتباط دادم و گفتم که می توانیم ادعا کنیم که هر کس بامش از لحاظ توانائی شناختی بیش، توانائی صمیمت او هم بیش. برخی از افراد، با تردید به آن نگاه کردند و دلائلی را مطرح کردند:

1- ممکن است یک نفر جزء افراد ممتاز کلاس باشد اما دیده می شود از توانائی صمیمیت ضعیف تری برخوردار است. چرا؟

2- افراد درونگرا که در تفکر ماهر تر هستند و اکثر در مسائل انتزاعی غرق هستند، چرا در صمیمت ضعیف عمل می کنند؟

جوابهای جالبی هم در پاسخ شنیدم:

- یک فرمانده شهید که فارغ التحصیل رشته حقوق بوده است، علی رغم عدم حضور در موقعیتهای جنگی، بلافاصله توانست با افراد زیر دست خویش رابطه ای بی نظیر ایجاد کند.

- یک فرد خیلی ممتاز و باهوش در یک مسابقه توانست با بیشترین حس مهربانی و محبت پوشکی را به بچه ای بپوشاند در حالیکه قبلاً این کار را حتی یکبار هم انجام نداده بود.

این مسأله برای من خیلی جالب شد و مرا به فکری عمیق تر کشاند.شما هم می توانید در این بحث شرکت کنید

نظرها(3)
با سلام
من نگاهی به پرسشنامه صمیمیت که براساس نظریه اریکسون طراحی شده بود انداختم به نظرم پرسش هایی که مطرح شده با تعریف «اریک برن» در نظریه «تحلیل رفتار متقابل»هم خوانی دارد.
این روانشناس آمریکایی این واژه به معنای تبادل احساس ها و خواسته های اصیل فرد است بدون این که وی قصد پنهان کاری یا سوءاستفاده از طرف مقابل را داشته باشد، معنا کرده است.
از سویی دیگر اگر تفکر را هدفمند و بجا استفاده کردن از قوه ی فکر معنا کنیم.
حال به سوال اصلی می پردازم«آیا توانائی تفکر در تونائی صمیمت نقش دارد؟»
خب!!! کسی که توانایی تفکر را دارد، یعنی هدفمند و بجا می تواند از قوه فکر خود استفاده کند آیا می تواند در تبادل احساس ها و خواسته های اصیل خود به طرف مقابل موفق باشد؟؟؟
شاید یک سری انسان های متفکر چنین ویژگی داشته باشند اما این موضوع که در حالت کلی این جمله صادق باشد برای من قابل درک نیست. چرا که از نظر من شاید یک متفکر بجا از قوه تفکر خود استفاده کند اما آیا این توانایی که در ذهن و دورن او وجود دارد به او کمک می کند تا در تبادل احساس ها و خواسته های خود به دیگران(یک فضای بیرون از ذهن)موفق باشد؟؟؟
پاسخ:
بگذاریم بحث ها دنبال شود، خوب بود استدلالتون، تا ببینیم دیگران چی می گن
باسلام خدمت شما استاد عزیز،
بحث بسیار جالب وتخصصی داشتید،این بحث تفاوت هوش (IQ)و(E Q)رامی طلبد.مفهوم هوش هیجانی نشان می دهد که چرا دو نفر با IQ یکسان، ممکن است به درجات بسیار متفاوتی از موفقیت در زندگی دست یابند. هوش هیجانی یک عنصر بنیادین از رفتار انسان است که جدا و متفاوت از هوش شناختی (عقل) عمل می کند.
امیدوارم موفق ومؤیدباشید.
پاسخ:
مرسی از نظر دهیتون، موفق باشید
بسم الله

سلام استاد
برام خیلی جالب بود که پیگیر این سوال شدید...
من خیلی به این قضیه فکر کردم.
به نظرم مسئله گشاده رویی و روابط عمومی قوی تفاوت زیادی با صمیمیت و توانایی برقراری ارتباط داره...
مثالشم این که من یک ماهی میشد که قرار بود با یکی از دانشجوهای دانشگاه ارتباط بگیرم، یعنی توی برنامم بود، ولی از اونجایی که بنده خدا یکم سنگین برخورد میکرد نمیتونستم برم سمتش، چون کلا با افراد مثل خودشون برخورد میکنم، ولی دیشب به دلایلی دل را به دریا زدم و سرصحبت رو باز کردم،
با اینکه فرد فوق العاده آرومی هست اما به نظر من خیلی صمیمی برخورد کرد و خیلی خوب ارتباط گرفتیم.
به نظرم ذهن بازی داشت(یا همون توان تفکر)...
پس من دوست دارم نتیجه بگیرم که این دو مسئله کاملا متفاوت هستند.

روز خوبی داشته باشید
پاسخ:
سلام. تجربه ها ذهنیت ها رو عوض می کنن
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
پست الکترونیکی :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد